PU „Lokal pres“ kroz svoje aktivnosti podstiče i podržava lokalne medije, članice asocijacije, da uvode nove biznis modele i nove modele komunikacije i interakcije sa publikom.
Kroz različite projekte sprovedene tokom prethodnih godina novinari i menadžeri su obučavani za implementaciju inovativnih biznis modela, specijalizovano izveštavnje za različite ciljne grupe, uključivanje različitih segmenata publike u kreiranje sadržaja, povezivanje sa publikom.
Local Press Lab
U saradnji sa organizacijom Free Press Unlimited, tokom 2019. godine, razvijen je program u kome su učestvovale 4 redakcije. „Grad“ iz Kruševca i „JUGpres“ iz Leskovca su tokom 2019. i 2020. godine uz pomoć PU „Lokal pres“ istraživali nove načine povezivanja sa publikom i uključivanja publike u kreiranje medijskog sadržaja, dok su „Glas Podrinja“ iz Šapca i „Lozničke novosti“ iz Loznice u istom periodu bile usmerene na povezivanje sa mladom publikom.
Više detalja možete saznati putem ovog LINK-a.
“Local Voices- Global Exchange“
“Local Voices- Global Exchange“ je međunarodni projekat koji ukazuje na sličnosti i potrebe saradnje i menjanja iskustava medija iz tri zemlje Pakistana, Jordana i Srbije. Iz Srbije su realizovana tri projekta i to su redakcije Kruševacgrada, Jugpressa i Radio Stare čaršije. Ovi mediji su u periodu od novembra 2021. do februara 2022. godine primenjivali inovativne modele u svom poslovanju u domenu saradnje sa građanima i oglašavanju.
Projekat je realizovan u saradnji sa DWA i partnerima- Media Matters for Democracy iz Pakistana i Leaders of Tomorrow iz Jordana.
Radio Stara čaršija
Uspostavljanje novih formata radio podcasta koji do tada nije korišćen , kao i novi kanali distribucije putem društvenih mreža su omogućili daleko kvalitetnije informisanje romske i vlaške zajednice. Učestvovanje u realizaciji ovog projekta doprinelo je povećanju kapaciteta kako lokalnih novinara koji su imali priliku da uče na iskustvima svojih kolega u Pakistanu i Jordanu tako i na povećanju kapaciteta menadžmenta lokalnog medija koji se prvi put susreo sa strogim zahtevima u izveštavanju. Mentorstvo u oba slučaja je bilo od velikog značaja.
Kruševacgrad
Ovaj lokalni medij je kreirao i primenio nov biznis model u oglašavanju tako što je napravio bazu oglašivača, segmentirao ih po raznim osnovama, putem anketiranja lokalnih oglašivača identifikovao njihova interesovanja i uspostavio distributivni kanal poslovnih informacija prema njima kroz njuzleter. U isto vreme primenio je novi način oglašavanja na lokalu – native tekstove.
Jugpress
Kroz nove formate, razgovore sa običnim građanima o nacinima življenja sa koronom predstavljene su razlicite ciljne grupe /penzioneri, mlade, osobe sa invaliditetom, žitelji sa sela i mlade majke/ kao sugrađani koji su prihvatili novi način života, prilagodili se i čine sve da bi taj život bio što kvalitetniji. Njihove probleme, strahove i dileme približili su ostalim građanima putem 5 video priloga učiniti ih vidljivima u lokalnoj zajednici. Svaki od snimljenih priloga je imao poruku za lokalnu upravu, šta je potrebno uraditi da ti građani kvalitetnije žive u novonastalim uslovima. Video forme su objavljene na Youtube kanalu i na online mediju JUGpress.
LP medijska i razvojna laboratorija
Cilj projekta LP medijska i razvojna lokalna laboratorija je usmeren na jačanje kapaciteta 15 lokalnih medija koji će doprineti kvalitetnijem informisanju u lokalnim zajednicama i podstaći učešće javnosti u demokratskim procesima u Srbiji i procesu EU integracije.
Krajem februara je završena druga faza projekta u kojoj su 10 lokalnih medija dobili istraživanja iz svojih lokalnih sredina o potrebama publike , snazi konkurencije, o temama koje zanimaju građane, sa sugestijama i primedbama i jasnim preporukama kako da poboljšaju i iskoriste svoje prednosti u komunikaciji sa građanima ili eliminišu svoje slabosti zarad održivosti. To su mediji: Centarpress iz Trstenika, Krug iz Kraljeva, Romski medijski servis iz Beograda, Glas Podrinja iz Šapca, Reč naroda iz Požarevca, Užice medija iz Užica, Pressek iz Kragujevca, Radio M iz Knjaževca, Sremske novine iz Sremske Mitrovice i Televizija Forum iz Prijepolja.
Na osnovu ovih istraživanja 6 lokalnih medija su započeli primenu inovativnih modela koji se odnose na sadržaje a građani su u anketama za njih iskazali interesovanje. To su mediji: Centarpress iz Trstenika, Krug iz Kraljeva, Romski medijski servis iz Beograda, Glas Podrinja iz Šapca, Reč naroda iz Požarevca, i Užice medija iz Užica.
Ovi mediji su dobili i podršku u oglašavanju na društvenim mrežama za potrebe rubrike koja je nastala -Na zahtev čitalaca kao i tumačenje google analitike i optimizacije od strane internih konslultanata iz kancelarije LP koji su obučeni u toku projekta.
Neke od tekstova možete pronaći na sledećim linkovima:
Misija portala Krug – kompletirana: baka Malina iz Vraneša dobila sigurniji krov nad glavom (VIDEO)
https://romskimediji.rs/svaki-minut-je-vazan-stop-nasilju-nad-zenama
https://www.glaspodrinja.rs/projekat/108/kako-izgleda-psihoterapija
https://romskimediji.rs/nacionalna-koalicija-za-okoncanje-decjih-brakova
https://centarpress.rs/ko-je-nama-bio-cosic-kako-se-zaista-zvao-i-zasto-je-zvanicna-godina-njegovog-rodjenja-laz/
https://www.glaspodrinja.rs/projekat/109/sta-je-akvabik-