Propaganda i oglašavanje u medijima (BETA)

U srpskim medijima je veliki pritisak izdavača i oglašivača, a država je već godinama najveći pojedinačni oglašivač sa učešćem od oko 25 odsto, rekao je danas profesor Fakulteta političkih nauka Veselin Kljajić.

 

„Oglasno tržište u Srbiji je jedno od najsiromašnijih u Evropi i regionu sa približno 170 miliona evra, a to je ništa za ono što je medijima neophodno“, rekao je Kljajić na javnoj raspravi o propagandi i oglašavanju u medjima u Kragujevcu. On je ocenio da u trenutku opšte komercijalizacije i tabloidizacije, imamo i netransparentno vlasništvo u medijima, potpuno odsustvo profitabilnosti, nelojalnu konkurenciju kao i vladavinu političkih tabloida u Srbiji. „Privatizacija koja je neophodna, sa retkim izuzecima, nije donela kapital pogotovo takozvani čist kapital“, rekao je Kljajić. Prema rečima Kljajića u Srbiji ima 509 štampanih medija, dok je indeks održivosti medija 1,90 na skali od četiri i da je on veći i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Hrvatskoj. „Svega 306 medija prodaje oglasni prostor, a prihodi su toliki da svaki može da izlazi samo sedam dana, pa se postavlja pitanje gde pronalaze novac i koji su mehanizmi manipulacije“, rekao je Kljajić.

 

Javna rasprava o propagandi u oglašavanju u medijima održana u Kragujevcu bila je peta od 12 planiranih koje se organizuju u okviru Kampanje za medijsku pismenost Medijske koalicije koju podržava Američka agencija za medjunarodni razvoj (USAID).

 

Medijska koalicija je neformalno partnerstvo 5 medijskih organizacija: Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine(NDNV), PU Asocijacije lokalnih nezavisnih medija Lokal pres i ANEM.