Pismenost i osvešćivanje

Beograd, 26. jun 2014. (FoNet) – Medijska pismenost je „izuzetno važna za osvešćenje nacije“, rekla je danas narodna poslanica Milena Bićanin, članica Odbora Skupštine Srbije za obrazovanje, nauku, tehnološki razvoj i informatičko društvo u raspravi o obrazovanju i medijskoj pismenosti, koju je organizovala Medijska koalicija.

 

U središtu debate bila je uloga medija u obrazovanju publike, nastavna praksa u školama, konkretna iskustvima u obučavanju nastavnika srednjih škola za uključivanje medijske pismenosti u nastavu, i vezi medijske pismenosti i evropskih vrednosti.

 

 

Bilo je reči o predstojećim posetama i radionicama koje će Medijska koalicija organizovati sa učenicima i profesorima građanskog vaspitanja u drugoj polovini godine.

 

Zaključci diskusije biće iskorišćeni za unapređenje sadržaja tih radionica, kao i celokupne inicijative za promociju medijske pismenosti.

 

Dr Boban Tomić sa Fakulteta za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum je naglasio da je propušteno 10 godina i da smo se, tek kad su tabloidi došli na scenu,

upitali šta da radimo povodom medijske pismenosti.

 

Šefica odeljenja za medije Misije OEBS u Srbiji Gordana Janković smatra da su sve debate ve?inom otišle u onlajne svet.

 

Pominjući, kao primer, debatu o Zakonu o radu, ona je naglasila da je zato važno zaštititi interese građana koji nisu medijski pismeni.

 

Ova diskusija je jedan od javnih događaja organizovanih u okviru kampanje za medijsku pismenost, projekta koji finansira USAID.

 

Cilj kampanje je jačanje i podrška demokratizaciji srpskog društva kroz promociju medijske pismenosti i nezavisnog i odgovornog novinarstva.

 

Medijska koalicija je neformalno partnerstvo pet novinarskih i medijskih organizacija, koju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV), Asocijacija lokalnih nezavisnih medija (Lokal Pres) i Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM).