Novine po meri čitalaca


Pet meseci nakon
privatizacije u „Somborskim novinama“ gotovo da se ništa nije ni promenilo.
Broj zaposlenih ostao je isti, novine i dalje izlaze jednom nedeljno, a novi
vlasnici nisu menjali ni menadžerski kadar, ni uređivačku koncepciju lista –
Mesec dana nakon privatizacije „Somborskih novina“, isti konzorcijum za mnogo
manje pare kupio i „Kikindske novine“, te na taj način uvećao svoju medijsku
prisutnost u Vojvodini

„Somborske novine“,
lokalni list Zapadne Bačke i jedan od najstarijih u Vojvodini, prodat je 28.
maja – na dan kada je i osnovan, na aukciji u Novom Sadu. Iako je početna cena
bila 694.000 dinara, konačni izlicitirani iznos dostigao je čak 21 milion. Za novine
koje su do tada bile javno preduzeće nadmetala su se tri potencijalna kupca, a
nakon završene aukcije list je postao vlasništvo konzorcijuma koga čine Nenad
Rončević, biznismen iz Novog Sada, Srđan Vučurević, vlasnik radija „In“ iz
Novog Sada, Miodrag Nikić, vlasnik „Građanskog lista“ iz Novog Sada i Dušan
Stupar, biznismen iz Beograda.

Pet meseci nakon
privatizacije u „Somborskim novinama“ gotovo da se ništa nije ni promenilo.
Broj zaposlenih ostao je isti, novine i dalje izlaze jednom nedeljno, a novi
vlasnici nisu menjali ni menadžerski kadar, ni uređivačku koncepciju lista.

Prema rečima
Jovana Borovića, direktora, odmah nakon završene privatizacije obavljene su sve
pravne radnje koje su zakonom propisane: osnovana je Skupština akcionara,
formirani su Upravni i Nadzorni odbor, izabrano je novo rukovodstvo…

Jovan Borovic, direktor lista Somborske novine

– Za ovih
nekoliko meseci koliko je proteklo od kada smo postali privatna novina, nemamo
nikakvih problema u radu. Sva prava radnika koja su garantovana Zakonom o radu se
poštuju, pre svega kada su u pitanju plate, dnevnice, putni troškovi, radno
vreme… Broj zaposlenih je ostao isti kao i pre privatizacije, što znači da
nas i dalje ima ukupno 15. Plate se isplaćuju redovno, a nalaze se na istom
nivou kao i pre privatizacije, u proseku oko 25.000 dinara neto. Prema poslednjim
analizama, tiraž novina je 7.100, što je u odnosu na protekle dve godine više
za oko hiljadu primeraka, a većina tiraža – čak 80 odsto, proda se u gradu. Veoma
je značajno i to što već nekoliko proteklih godina poslujemo pozitivno, a tako će,
siguran sam, biti i na kraju ove poslovne godine. Inače, već nekoliko godina unazad na „Somborske
novine“ politika lokalne samouprave nema nikakvog uticaja. Stvar je procene
menadžmenta preduzeća šta je interes šire društvene zajednice, a u svemu tome najbitnije
nam je da sačuvamo koncept građanskog lista u kome informisanje baziramo na činjenicama,
a ne na nekim neproverenim ili poluproverenim informacijama – kaže direktor
Borović.

Nakon završene
privatizacije novi vlasnici nisu menjali
uređivačku koncepciju lista, a na čelu redakcije i dalje se nalazi
glavni i odgovorni urednik Isa Basarić, inače dugogodišnji novinar ove medijske
kuće.

– Sombor je
multinacionalna i multikonfesionalna sredina iz koje su proistekle sve vrste
tolerancije. Upravo je zato slobodno, blagovremeno i nepristrasno novinarstvo ono
što su „Somborske novine“ negovale još od 90. – tih godina, a tako je ostalo i nakon nedavno završene
privatizacije. U našem izveštavanju uvek se pridržavamo Zakona o javnom
informisanju i pozitivnih zakonskih normi, a da je to naišlo na pozitivan odjek kod naših čitalaca potvrđuje
i porast tiraža novina. U redakciji nije bilo smanjivanja broja zaposlenih još
od 2000. godine, jer radimo sa optimalnim brojem zaposlenih. Od ukupno 15,
koliko broje „Somborske“, u redakciji je sedam novinara. Imamo dobro razvijenu dopisničku
mrežu koju planiramo još da pojačamo, kako bi napravili medijski prodor i u
seoske sredine – objašnjava glavni i odgovorni urednik Isa Basarić, napominjući
da u „Somborskim novinama“ postoji mogućnost da se čuje glas svih političkih
opcija, pod uslovom da ne koriste govor mržnje.

A da su „Somborske
novine“ jedan od retkih primera dobre privatizacije lokalnih medija, odnosno da
su novina koja ima budućnost, svedoče o tome i planovi o daljem razvoju ove
medijske kuće, o kojima direktor Borović kaže:

– Pre dve godine „Somborske novine“ su krenule u redizajn celog izdanja, tako da je sa tadašnje 22 strane sa četiri
kolora, broj strana u naredne dve godine povećan na 28, sa osam kolora. Od 1.
januara ove godine izlazimo na 32 strane, od čega u svakom broju imamo minimum
10 do 12 strana u koloru. Uvek vodimo računa o tome da ne poremetimo odnos
informativnih i marketinških strana, tako da je on uvek u odnosu dve trećine
prema jednoj. U narednom periodu, u dogovoru sa novim vlasnicima, imamo u planu
da broj strana povećamo na 40, a kolora na 16. Jedan od značajnih problema sa
kojim se suočavamo, a čijim rešenjem bi ostvarili i znatne finansijske uštede,
jeste činjenica da u redakciji ne radimo tehnički prelom novina. Zbog toga je
upravo taj posao u samom vrhu liste naših prioriteta za naredni period. Takođe,
kroz pojačan rad sa dopisnicima u opštinskim selima, kao i uvođenjem novih sadržaja
i povećanoj raznovrsnosti tema, očekujem da bi krajem sledeće godine mogli
dostići tiraž od osam hiljada primeraka – kaže o predstojećim planovima "Somborskih novina"
direktor Jovan Borović.