Nova kuća na starim temeljima

“Sremske novine” su prodate na aukciji u Novom Sadu
decembra 2004. godine za 6,4 miliona dinara što je bilo pet puta više od početne
cene koja je iznosila nešto preko milion dinara. Nadmetala su se tri kandidata:
dva konzorcijuma fizičkih lica i nemački "VAC". Najveću sumu
izlicitirao je konzorcijum fizičkih lica
koji je i postao vlasnik 70 odsto kapitala ove najstarije medijske kuće u
Sremu, koja je osnovana daleke 1960. godine

Nešto više od dve godine prošlo je od privatizacije "Sremskih
novina". Ovo je , inače, prvi medij u Vojvodini, a među prvima u Republici
koji je okončao proces privatizacije. Na primeru "Sremskih" ne važi
ona naroda da se "prvi mačići u
vodu bacaju ", jer danas kada govorimo o privatizaciji sa vremenske
distance od dve godine može se reći da
su Sremci brigu prebrinuli. Do decembra 2004. godine "Sremske novine"
su funkcionisale kao društveno preduzeće, za razliku od mnogih srpskih
regionalnih i opštinskih medija koje funkcionišu kao javna preduzeća, pa
su tu ipak bile u izvesnoj prednosti, jer su same sebi bile osnivač i navikle da na tržištu
zarađuju da bi opstale. U tom smislu privatizacija nije bila ni bauk ni velika
promena.

Novine su prodate na aukciji u Novom Sadu decembra 2004.
godine za 6,4 miliona dinara što je bilo pet puta više od početne cene koja je
iznosila nešto preko milion dinara. Nadmetala su se tri kandidata: dva
konzorcijuma fizičkih lica i nemački "VAC". Najveću sumu izlicitirao
je konzorcijum fizičkih lica koji je i
postao vlasnik 70 odsto kapitala ove najstarije medijske kuće u Sremu, koja je
osnovana daleke 1960. godine.

Ubrzo nakon prodaje list je modernizovan, redizajniran i
izlazi na povećanom broju strana. Počeli smo da gradimo novu kuću na starim
temeljima, odredili da Sremske budu moderan list, evropske orijentacije, koji
"pokriva" ceo region Srema. U tom smislu Srem nismo shvatili kao puki
zbir sedam opština nego kao komparativnu prednost u zajedništvu, ali uz poštovanje
razlika i specifičnosti multikulturalne, višenacionalne Vojvodine. Koncepcija
je izdefinisala podsticanje istinskih vrednosti u svim oblastima, toleranciju,
ali i mogućnost da se na našim strana pročita i drukčije mišljenje.

O tome gde smo danas, u trećoj godini nakon privatizacije,
generalni direktor kuće Dragan Civrić kaže:

– Kada smo pre dve godine odlučili da kupimo "Sremske novine"
nismo imali iluziju da ovde možemo da ostvarimo bilo kakav profit, tako da nam to
i nije bio motiv zbog koga smo došli na aukciju. Cilj konzorcijuma prevashodno je
bio da sačuva novine i da pokuša da ih unapredi, kako u smislu kvaliteta, tako
i u smislu povećanja njihovog tiraža. Iako su uslovi u kojima smo do sada
funkcionisali bili dosta teški, ipak smo zadovoljni onim što smo u protekle dve
godine učinili. Ne odustajemo od kvalitetnog nedeljnika koji promoviše prave
vrednosti, a prema zaposlenima se odnosimo korektno. Nijednog radnika nismo
otpustili, realizovali smo samo sporazumne raskide radnog odnosa. Kada smo
kupovali "Sremske novine" cenili smo da kupujemo instituciju, a ne
samo novinu kao novinu. U tom kontekstu smo i nastojali da promovišemo
vrednosti za koje smatramo da su pozitivne i da treba da služe kao primer svima
na području Srema. Tako smo nastavili dosadašnju tradiciju proglašenja
sportiste godine Srema. Ove godine to smo uradili 46. – ti put. Zatim, uveli
smo i proglašenje najboljeg đaka generacije sa područja Srema. Tako će ove
godine po treći put najbolji učenik imati besplatno letovanje u Egiptu. Takođe,
u centru grada podigli smo spomenik našoj sugrađanki Milevi Marić Anštajn, a
prvi smo krenuli i sa stipendiranjem perspektivne bacačice diska Dragane Tomašević.
Sve to smo uradili isključivo sopstvenim sredstvima, jer mislimo da sve ono što
je pozitivno i kvalitetno treba promovisati. Takvi su i naši tekstovi i naša
uređivačka koncepcija, za razliku od drugih koji zarad podizanja tiraža i
ostvarivanja prihoda u prvi plan ističu samo negativno. Mi se za to nismo
opredelili i zbog toga je naš put verovatno duži i mukotrpniji od puteva kojima
su krenuli ostali, ali će zato, sigurno, dati veći rezultat dugoročnije gledajući
– rekao je generalni direktor "Sremskih novina" Dragan Civrić, dodajući
da od prošle godine izlazi i novo izdanje "Sremskih novina" –
"Sremski oglasnik" za koga je konzorcijum procenio da će kući u narednom periodu obezbediti dodatni izvor
finansiranja.