„Medijska pismenost – dekonstrukcija medijskih poruka“

U sali Prve tehničke škole u Kragujevcu , u subotu, 27.septembra održana je prva radionica za profesore u okviru projekta Kampanja za medijsku pismenost

 

Na prvoj radionici za profesore prisustvovalo je petnaestoro polaznika profesora, a predavač je bila profesorka Dubravka Valić Nedeljković, medijska ekspertkinja. Organizator radionice je bila Medijska koalicija koju čine Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Udruženje novinara Srbije (UNS), Nezavisno društvo novinara Vojvodine, Asocijacija lokalnih nezavisnih medija (Lokal Pres) i Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM). Suorganizator ove radionice bio je Regionalni centar za stručno usavršavanje zaposlenih u obrazovanju Kragujevac 

 

Teme koje su obrađivane na radionici putem teorijskog izlaganja, diskusija i vežbi bile su: 

  • analiza medijskih sadržaja
  • razvoj kritičkog mišljenja prema medijskim sadržajima
  • deca i mediji
  • internet i društvene mreže
  • proizvodnja medijskih sadržaja putem školskih medija

 

Prisutni profesori su se izjasnili za opciju uvođenja medijske pismenosti u okviru više društvenih predmeta jer je ocenjeno da nema mesta u školskom programu za uvođenje još jednog novog predmeta ma koliko je on važan za razvoj učenika.

Tema na radionici bila je i nedovoljna angažovanost i nesposobnost samoregulativnih tela da utiču na medijsku scenu Srbije.Predavač je tokom izlaganja podsticao prisutne da aktivno deluju po pitanju kvaliteta medija i da korisrte samoregulatorna tela RRA i Savet za štampu za svoje sugestije, primedbe i žalbe.

 

Profesori su u svojim diskusijama prenosili iskustva drugih zemalja i složili se da kvalitet medijske scene u mnogome zavisi od ekonomske stabilnosti društva. Konstatovano je da je sve manje školskih novina a one su bile dobar primer uključivanja učenika u medijski prostor.Internet sajt Klikni bezbedno istaknut je kao pozitivan primer za edukaciju učenika za bezbedno korišćenje interneta.

Profesorima su izloženi primeri aktivnih radionica za učenike koje ih mogu podstaći u kreiranju sopstvenih stavova.

 

Medijska koalicija je avgustu 2013. godine, pokrenula projekat Kampanja za medijsku pismenost. Podržana od Misije USAID u Republici Srbiji, Kampanja je fokusirana primarno na mlade, sa ciljem da podigne nivo njihovog kritičkog razumevanja medijskih sadržaja. Pored mladih, uključiće i novinare i profesore koji koriste medije kao oruđe i resurse. Dugoročno, cilj projekta je promovisanje kvalitetnog i odgovornog novinarstva kroz širenje svesti pre svega mladih konzumenata medijskih sadržaja o neophodnosti kritičkog pristupa informacijama koje dobijaju preko tradicionalnih i novih medija.