Vaša ciljna publika, bez obzira na to koga uključuje, nalazi se na društvenim medijima. Brojke govore same za sebe:
U Srbiji je u januaru 2021. bilo 4,60 miliona korisnika društvenih mreža.
Broj korisnika društvenih mreža u Srbiji porastao je za 350 hiljada (+8,1%) između 2020. i 2021. godine.
Broj korisnika društvenih mreža u Srbiji bio je ekvivalentan 52,8% ukupne populacije u januaru 2021.
Ovaj tekst će vam pomoći da naučite osnovne stvari važne kod društvenih mreža da biste privukli saobraćaj na svoj sajt, bolje angažovali svoju publiku i povećali ukupni povraćaj ulaganja svog sadržaja.
Osnovne informacije
Mediji bi trebalo da biraju društvene platforme na osnovu toga gde je njihova ciljana publika najaktivnija i angažovana. Optimizovani profili na društvenim mrežama čine da vaš mediji izgleda profesionalno i povećava verovatnoću za komunikaciju sa publikom. Ta komunikacija je važna jer je se ponekad dobijaju korisne povratne informacije o sadržaju sajta. Takođe, zanimljive i aktuelne slike ili videi čine vaš sadržaj na društvenim medijima više verovatan da će biti šerovan i imati veći doseg publike.
Mogućnost društvenih mreža da povećaju saobraćaj na sajtu
Ključ za povećanje posete sajtu je da koristite svoje platforme društvenih mreža smisleno i sa izrađenom strategijom da bi povećali posetu. Društveni mediji mogu učiniti sadržaj vidljivijim, deljivijim i privlačnijim. Vašoj publici daje lak i poznat način interakcije sa vašim sajtom na društvenim mrežama gde provode dosta vremena i često se vraćaju u toku dana. Vremenom, ovo će vam pomoći da izgradite odnos sa svojom publikom koji povećava svest o brendu i lojalnost kupaca.
- Izaberite prave društvene platforme
Nije svaka platforma za svaku kompaniju. U stvari, pokušaj održavanja aktivnog naloga na previše naloga društvenih medija je verovatno loša ideja – posebno ako tek počinjete. Na primer, ako kompanija prodaje software ili digitalne usluge, LinkedIn bi trebalo da bude jedna og glavnih mreža. Ako se oslanjate na marketing uticajnih ljudi da biste prodali potrošački proizvod, Instagram i TikTok će verovatno biti viši na vašoj listi.
Kada birate svoje društvene platforme, ostanite fokusirani na klijente. Uradite svoje istraživanje da bi vaša strategija bila informisana.
Bez sprovođenja istraživanja usmerenog na publiku, brend koji prodaje proizvod za tinejdžere mogao bi da napravi grešku da počne sa Facebook-om – najpopularnijom platformom društvenih medija u celom svetu – a da ne shvati da je zapravo najmanja verovatnoća da će rezonovati njihovoj publici.
Odaberite društvene platforme na kojima je vaša publika najaktivnija i angažovana. Jednom kada uspostavite prisustvo na društvenim medijima i proces za upravljanje svojom strategijom, odatle možete da je povećate. Umesto da pokušavate da uradite sve odjednom, počnite polako i gradite na svom uspehu.
- Redovno delite svoj sadržaj
Ljudi žele da im sadržaj dođe. Čak i ako im se sviđa vaš sadržaj, neće redovno i posećivati vašu veb lokaciju svaki dan da bi pročitali nove vesti na članku. Kada dosledno delite zanimljiv sadržaj, zarađujete pratioce, a ti pratioci će onda redovno da vide vaš sadržaj bez potrebe da ga traže. Takođe će imati interakciju sa njima putem lajkova, klikova, komentara i deljenja.
Preporuka je koristiti kalendar za objavu sadržaja koji će vam pomoći da kreirate aktivan, dosledan raspored objavljivanja koji neće propasti kada se pojave drugi prioriteti.
- Podelite članak više puta
Društveni mediji vam mogu pomoći da zaradite višestruki povraćaj od svog sadržaja kada ga delite više puta. Evo nekoliko načina da to uradite:
Identifikujte koji su vaši tekstovi bili najuspešniji (možete da koristite Google analitiku i svoje CMS analitičke kontrolne table). Ponovo podelite te postove da bi ih videlo što više ljudi i da biste povećali saobraćaj. Ažurirajte stari sadržaj ako je zastareo, a zatim podelite novu verziju da biste mu dali svežu vidljivost. Iskoristite mogućnosti da delite stare postove kada su u skladu sa trendovima ili kada pratioci postave pitanje o određenoj temi za koju znate da ste obrađivali. To može biti poseban post ili kao komentar ili kao Story format.