Direktna saradnja sa klijentom i nestandardni vidovi oglašavanja

U saradnji sa klijentima postoji više tipova saradnje.
Neki od osnovnih bi bili:

  1. Klasično oglašavanje sa direktnim kontaktom sa klijentom putem plaćenih oglasa
  2. Rad sa marketing agincijama
  3. Spononzorstvo sajta ili kategorije gde klijent i mediji zajedno planiraju i pokreću određenu kampanju
  4. Affiliate marketing program gde mediji, tj vlasnik sajta, servira oglase besplatno ili po sniženoj ceni ali dobija procenat od prodaje proizvoda ili usluga od klijenta

 

U ovom tekstu ćemo se fokusirati na stavku sponzorstvo.

 

Sponzorstva su finansijska ili nenovčana podrška aktivnostima. Kompanije  često sponzorišu proizvode, događaje, sajmove, dobrotvorne akcije kako bi postigli određene poslovne ciljeve i povećali svoju konkurentsku prednost. Time si izdvaja iz okvira oglašavanja.

Sponzorstvo može doneti značajne benefite, ali nije uvek lako uraditi je na pravi način. Sponzorstvo se radi kada kompanija želi da određen neku svoju aktivnost da promoviše na nestandardni način, u direktnoj saradnji sa sajtovima sa velikim i upadljivim formatima. Mediji na sponzorstvo mora da gleda kao na direktnu saradnju sa klijentom na visokom nivou i odvoji resurse i vreme da se se ono sprovede što efikasnije i uspešnije.

 

  1. Predlozi za sponzorstvo treba da se fokusiraju na beneficije

Predlog za sponzorstvo treba da se fokusira na benefit za klijenta. Bez obzira na to koliko je veliki ili mali sponzorski ugovor, trebalo bi da se fokusira na što veću korist za klijenta. Ta korist može biti merena dirktno kao profit ali je češće slučaj da se meri broj ljudi koji videlo oglasnu poruku, ili koliko ljudi je kliknulo na link i otišlo na sajt klijenta i tamo eventualnno učinili neku akciju. Akcije mogu biti kupovina, davanje email adrese ili telefona, ili instaliranje aplikacije,

 

Bez obzira da li tražite sponzora za svoj događaj, ili želite da sponzorišete lokalni tim ili dobrotvornu organizaciju kako biste podigli svoj profil, trebalo bi da pristupate samo potencijalnim klijentima koji dele istu ciljnu publiku i vrednosti kao i vi. Ovo osigurava da i vi i potencijalni klijenti dosegnete svoju ključnu publiku, a takođe stvarate opšte iskustvo brenda.

 

Postoji samo toliko toga koliko jedan pojedinac može da učini da bi se sponzor osećao kao partner. Imperativ je da ceo tim prepozna korist od sponzorstva i da ga ne tretira kao gnjavažu – čak i nesvesno. U suprotnom, sama opcija sponzorisanja postaje manje privlačna klijentima ali takođe i znači da treba, ako nije bilo uspešno spozorstvo, zašto nije i kako ga poboljašati za buduće kampanje.

 

 

  1. Razumeti svog sponzora

Ponude za sponzorstvo moraju biti prilagođeni svakom klijentu posebno jer oni su jedina opcija kada želite da dobijete značajna sponzorska sredstva. Razumevanje rokova poslovanja, krajnjeg cilja i budžeta potencijalnog klijenta su od vitalnog značaja.

 

 

Kako funkcionišu sponzorstva događaja

Većina velikih događaja u zajednici koristi sponzorsku podršku kako bi ponudila uzbudljivije programe i pomogla u pokrivanju troškova.

Promotivne prilike na sajmovima, dobrotvornim događajima ili poslovnim funkcijama uključuju sponzorstva novinarskih sala, prijem nagrada, obrazovne programe, banere, držače bedževa, audio-vizuelnu opremu, torbe ili drugi brendirani materijal.

 

  1. Marketinške prednosti sponzorstva

U svim svojim oblicima, sponzorstva vam omogućavaju da dođete do ciljanih tržišnih niša bez troškova i neizvesnosti povezanih sa tradicionalnim oglašavanjem. Strateška sponzorstva mogu pomoći vašem preduzeću da ispuni više marketinških ciljeva odjednom.

Sponzorstva sa proizvodima u naturi su često jeftinija od tradicionalnog oglašavanja. Ako pažljivo planirate sponzorstva, to vam garantuje publiku kojoj su vaši proizvodi potrebni, za razliku od reklama u tradicionalnim medijima, koje svako može da vidi. Na primer, vlasnik prodavnice kućnih ljubimaca koji obezbeđuje brendirane povodce na sajtu koji piše o kućnim ljubimcima zna da će pravi posetioci više puta videti ime njihovog brenda u akciji.

Razmislite o izdavanju medijskog saopštenja. Za mnoge male kompanije medijsko pokrivanje je skupo i van finansijskog dosega. Ako, međutim iskoristite vaše medijsko prisustvo na internetu i tema spozorstva je vredna dodatne podrške, možete objavom saopštenja ili teksta da dodatno skrenete pažnju na saradnju.

  1. Razlikujte se od konkurenata.
    Sponzorisanje sajta ili nekog događaja na kreativan, interaktivan, , izdvaja vas od konkurencije tako što vas vezuje za nešto pozitivno u glavama potrošača. Ova taktika je posebno korisna da budućim klijentima imate priliku da pokažete primere uspešne egzekucije sponzorstva.