За осам година ни један оборен тендер

Захваљујући адекватном стручном тиму који чини комисију чији састав се мења у зависности од тога шта је предмет јавне набавке, ни један тендер није оборен, за осам година евидентиране су само две жалбе и обе су одбијене од стране виших инстанци, каже Свијетлна Павловић, стручни сарадник на пословима за јавне набавке при Одељењу за општу управу

 

Од 2003. године када је ступио на снагу Закон о јавним набавкама радник општинске управе у Инђији Свијетлана Павловић је члан Комисије за јавне набавке. Од пре три године је и стручни срадник на пословима јавних набавки при Одељењу за општу управу и заједничке послове. Стела Милаковић, начелник Општинске управе је, такође, члан поменуте комисије и од првог дана укључена је у овај посао. Обе су дипломирани правници. Од њих сазнајемо да у протеклих осам година ни један тендер није оборен, а да су само у два случаја понуђачи тражили заштиту права али су њихове жалбе одбијене као неосноване од стране виших инстанци.

 

– Радимо тимски. Захваљујући адекватном стручном тиму који чини комисију а чији састав се мења у зависности од тога шта је предмет јавне набавке, од ступања на снагу закона па до данас ни један тендер није оборен, истиче Свијетлана Павловић.

 

– Што се тиче јавних набавки у општини Инђија сваке године се доноси План јавних набавки заједно са доношењем општинског буџета. План набавки за ову годину донет је у јануару 2011. у буџету је за ове намене планирано 332 милиона динара. Набавке се односе, пре свега, на куповину неопходне робе потребне за функционисање свих органа општине почев од канцеларијског материјала, средстава за одржавање хигијене, горива, топлих напитака, затим, израду пројеката, пружања услуга, каже Стела Милаковић.

 

Оне напомињу да сходно врсти јавних набавки по потреби се као чланови комисије ангажују стручна лица из јавних предузећа, највише из Дирекције за изградњу општине јер тамо има највише грађевинаца. Код малих јавних набавки упућују се позиви понуђачима који су се јављали раније а када је отворени поступак јавне набавке велике вредности онда се објављује на порталу за јавне набавке и у Службеном гласнику. Ако се ради о вредности већој од 50 милиона динара онда, кажу, иде претходни распис који се објављује у службеном гласнику најмање месец дана раније како би се сви потенцијални понуђачи на време упознали да ће у наредном периоду бити расписана јавна набавка за одређене радове јер, између осталог, треба да припреме документацију и документација мора бити преведена на један од светских језика. Такав поступак је управо спроведен приликом тражења понуђача за радове на изградњи регионалне санитарне депоније у Инђији.

 

Којих је све врста јавних набавки било у току ове године, Свијетлана Павловић каже:

 

– У току 2011. године имали смо 16 јавних набавки малих вредности. То се односи на добра неопходна за рад општинске управе. Било је и услуга које су се, углавном, односиле на осигурање запослених и имовине, услуге израде пројектне документације, услуге ревизије, услуге мориторинга – мерење и праћење загађености ваздуха и буке у граду. Било је и јавних набавки везаних за радове на изградњи  „мини пич терена“, прикључка за гас и изградње котларнице за новоизграђено крило зграде општине.

 

Спроведена су и четири поступка за јавне набавке великих вредности. Односе се на прву фазу изградње регионалне санитарне депоније у Инђији када су у комисију били укључени и грађевинци из Дирекције, јавну набавку рачунарске опреме намењену „вуковцима“, затим, набавку рачунарске опреме за рад Општинске управе.

 

– Први пут нам се догодило за ових осам година да у отвореном поступку немамо ни једног заинтересованог понуђача. Сходно одредбама закона прешли смо на поступак са погађањем. Тада смо добили две понуде и изабрали повољнију, каже Павловићева.

 

Годишње извештаје о спроведеним јавним набавкама разматрају и усвајају одборници Скупштине општине, контролу јавних набавки тромесечно врши Управа за јавне набавке, а ту је и буџетска инспекција. Кажу, до сада није било указивања на било какве пропусте у спровођењу јавних набавки у општини Инђији.

 

Рецимо и то да чланови Комисије за јавне набавке у општини Инђија раде без накнаде и за наручиоце ако су у питању јавна предузећа и установе чији је оснивач општина, а да је за овај посао у општинској управи плаћено само једно лице, у конкретном случају Свијетлана Павловић, поменути стручни сарадник.