Šteta obostrana

Ako se prekine trgovina između Srbije i Kosova, Srbija bi
mogla ostati bez skoro 200 miliona dolara godišnje, piše najnoviji broj
Ekonomist magazina.

Od proglašenja nezavisnosti ukupan promet između Srbije i
Kosmeta opao je za 50 odsto, piše Ekonomist.

Ukupan prošlogodišnji registrovani promet Srbije i KiM
iznosio je 199,7 miliona dolara, pri čemu je izvoz iz Srbije (bez Vojvodine) na
Kosmet vredeo 189 miliona dolara ili 2,1 odsto ukupnog izvoza Srbije, a uvoz
oko 10 miliona dolara ili 0,06 odsto srpskog uvoza.

Vojvodina je na Kosmet u prošloj godini izvezla robe u
vrednosti od oko 35 miliona evra.

Štetu će osetiti i žitelji Kosmeta, jer se Srbija sa 13,6
odsto u ukupnom uvozu Kosmeta nalazi na prvom mestu. Kriza će ipak najpre
pogoditi srpske izvoznike kojima je Kosmet postao značajno tržište, a najviše
su pogođene firme koje proizvode prehrambene proizvode i građevinski materijal.

„Srpske firme Kosmetu najviše prodaju crep, keramiku,
cement, žito, brašno, testenine, meso i mesne prerađevine, te mleko i
konditorske proizvode“, rekao je za Ekonomist magazin Branko Miljković,
predsednik Privredne komore na KiM.

Pad prometa potvrđuju i srpski privrednici, koji za
Ekonomist kažu da su nastavili izvoz na severni deo Kosova, ali su obustavili
isporuke Albancima, i da „iza toga ne stoji njihova odluka, već spoljni faktori“.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

PROJEKTI

JAVNI POZIVI/KONKURSI

Aktuelni javni pozivi i konkursi za sufinasiranje medijskih sadržaja novinarske i medijske nagrade…

DETALJI O PROJEKTU
MLADI

PU Lokal pres u partnerstvu sa MDI, KOMS i Novim magazinom sprovodi projekat pod nazovom MLADI, Cilj projekta je podška građanskom aktivizmu mladih jačanjem njihovog medijskog prisustva. Ideja projakta je da osposobi mlade ljude znanjem i alatima potrebnim za zastupanje njihovih interesa u medijskoj sferi, senzibilizacija i motivisanje medija da integrišu mlade I teme od […]

DETALJI O PROJEKTU
Abeceda u zagovaranju za medije i mlade

PU Lokal pres u periodu od 14. aprila 2019. do 31. oktobra 2019. godine sprovodi projekat pod nazovom “Abeceda u zagovaranju za medije i mlade”. Opšti cilj projekta “Abeceda u zagovaranju za medije i mlade” je jačanje demokratskog društva u Srbiji , utemeljenog na kulturi učešća građana u političkom procesu i doslednoj demokratskoj praksi. Specifični […]

DETALJI O PROJEKTU