Rastu cene nekretnina

Rast cena
nekretnina u većim gradovima u Srbiji se nastavlja, a predviđa se da će cene
luksuznih stanova u Beogradu dostići 4.000 evra po kvadratu, piše novi
broj Ekonomist magazina.

Cene u glavnom
gradu trenutno se kreću od 950 do 1.900 evra, u zavisnosti od lokacije. Razlog
za dalji rast je što je potražnja gotovo 5 puta veća od ponude: samo Beogradu
nedostaje oko 200.000 stanova.

Nasuprot tome, iz
mnogih varošica mladi neprekidno odlaze, pa se kuća sa okućnicom, strujom,
vodom i telefonom može kupiti za desetak hiljada evra. U manjim gradovima na
jugu Srbije, što zbog oslabljene privrede što zbog straha od međuetničkih
sukoba, cena kvadrata je opala na manje od 500 evra.

U Srbiji danas
ima nešto više od tri miliona stanova, što je dvaput više nego što ih je bilo
1950. godine. Ako stan u proseku traje sto godina, kao što tvrde građevinari,
to znači da je za održavanje fonda stanova potrebno svake godine graditi novih
trideset hiljada stanova. Danas ih se, međutim, u Srbiji godišnje završi manje
od deset hiljada. Uz to, veliki je broj stanova koji su toliko ruinirani da bi
ih trebalo porušiti i iznova izgraditi. Plate u Srbiji su prethodnih godina
porasle, a stambeni krediti postali pristupačni, pa je sve više onih koji žele
da žive u sopstvenom stanu, i sve su to razlozi što je potražnja porasla u
odnosu na ponudu., piše novi broj Ekonomist magazina.

Ekonomist
magazin br. 403,

11.2.2008.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

PROJEKTI

JAVNI POZIVI/KONKURSI

Aktuelni javni pozivi i konkursi za sufinasiranje medijskih sadržaja novinarske i medijske nagrade…

DETALJI O PROJEKTU
Primena medijske regulative u lokalnim zajednicama

Aktivnosti u okviru projekta ‘’Primena medijske regulative u lokalnim zajednicama’’ se sprovode putem organizovanja tri tematske debate u Boru, Kruševcu i Leskovcu i realizacije izveštaja o pritiscima na članice PU ‘’Lokal pres’’ tokom 2019. godine. Na debatama  će lokalni mediji, lokalne OCD i lokalne uprave biti informisani o ključnim elementima medijske strategije i najboljim načinima […]

DETALJI O PROJEKTU
Romkinje u Srbiji – život iza (ne)vidljivih zidova

Cilj projekta je unapređenje informisanja romske i neromske zajednice o položaju Romkinja u šest gradova Srbije, mogućnostima za ostvarivanje prava na obrazovanje, zapošljavanje, socio-ekonomskih prava, prava na zdravstvenu zaštitu i ličnih prava, te značaju prepoznavanja različitih vidova diskriminacije u društvu, te unapređenje informisanja romske i neromske zajednice, predstavnika udruženja građana i donosilaca odluka na lokalu […]

DETALJI O PROJEKTU