Rastu cene nekretnina

Rast cena
nekretnina u većim gradovima u Srbiji se nastavlja, a predviđa se da će cene
luksuznih stanova u Beogradu dostići 4.000 evra po kvadratu, piše novi
broj Ekonomist magazina.

Cene u glavnom
gradu trenutno se kreću od 950 do 1.900 evra, u zavisnosti od lokacije. Razlog
za dalji rast je što je potražnja gotovo 5 puta veća od ponude: samo Beogradu
nedostaje oko 200.000 stanova.

Nasuprot tome, iz
mnogih varošica mladi neprekidno odlaze, pa se kuća sa okućnicom, strujom,
vodom i telefonom može kupiti za desetak hiljada evra. U manjim gradovima na
jugu Srbije, što zbog oslabljene privrede što zbog straha od međuetničkih
sukoba, cena kvadrata je opala na manje od 500 evra.

U Srbiji danas
ima nešto više od tri miliona stanova, što je dvaput više nego što ih je bilo
1950. godine. Ako stan u proseku traje sto godina, kao što tvrde građevinari,
to znači da je za održavanje fonda stanova potrebno svake godine graditi novih
trideset hiljada stanova. Danas ih se, međutim, u Srbiji godišnje završi manje
od deset hiljada. Uz to, veliki je broj stanova koji su toliko ruinirani da bi
ih trebalo porušiti i iznova izgraditi. Plate u Srbiji su prethodnih godina
porasle, a stambeni krediti postali pristupačni, pa je sve više onih koji žele
da žive u sopstvenom stanu, i sve su to razlozi što je potražnja porasla u
odnosu na ponudu., piše novi broj Ekonomist magazina.

Ekonomist
magazin br. 403,

11.2.2008.

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

PROJEKTI

JAVNI POZIVI/KONKURSI

Aktuelni javni pozivi i konkursi za sufinasiranje medijskih sadržaja novinarske i medijske nagrade…

DETALJI O PROJEKTU
MLADI

PU Lokal pres u partnerstvu sa MDI, KOMS i Novim magazinom sprovodi projekat pod nazovom MLADI, Cilj projekta je podška građanskom aktivizmu mladih jačanjem njihovog medijskog prisustva. Ideja projakta je da osposobi mlade ljude znanjem i alatima potrebnim za zastupanje njihovih interesa u medijskoj sferi, senzibilizacija i motivisanje medija da integrišu mlade I teme od […]

DETALJI O PROJEKTU
Abeceda u zagovaranju za medije i mlade

PU Lokal pres u periodu od 14. aprila 2019. do 31. oktobra 2019. godine sprovodi projekat pod nazovom “Abeceda u zagovaranju za medije i mlade”. Opšti cilj projekta “Abeceda u zagovaranju za medije i mlade” je jačanje demokratskog društva u Srbiji , utemeljenog na kulturi učešća građana u političkom procesu i doslednoj demokratskoj praksi. Specifični […]

DETALJI O PROJEKTU