Medijska koalicija: Šta se dešava sa novim pravilnikom o sufinansiranju medijskih sadržaja?

Medijska koalicija zahteva od Vlade Srbije i drugih nadležnih tela da odmah obaveste stručnu, ali i celokupnu javnost o tome šta se dešava sa novim pravilnikom za sufinansiranju javnog interesa u sferi javnog informisanja.

Zbog neprihvatljivog odlaganja da se usvoji ovaj podzakonski akt, zaustavljeno je raspisivanje konkursa za medijske sadržaje, što predstavlja ozbiljan udarac medijima, pogotovo onim lokalnim i regionalnim.

Podsećamo na to da se među oročenim zahtevima koje je Tim za dijalog uputio Koordinacionom telu Vlade Srbije za saradnju sa medijima nalazi i zahtev da se do 31. decembra 2018. godine, a u skladu sa preporukama novinarskih i medijskih udruženja, izradi i usvoji novi pravilnik o sufinansiranju javnog interesa u sferi javnog informisanja.

Novinarska i medijska udruženja su preporuke za izmenu dokumenta dostavila Ministarstvu kulture i informisanja, a one imaju za cilj unapređenje ovog procesa u skladu sa važećim zakonima i smanjenje mogućnosti brojnih zloupotreba koje ovaj proces prati u proteklom periodu.

Prema našim informacija, novi pravilnik se nalazi bezmalo dva meseca na mišljenju kod Republičkog odbora za zakonodavstvo, koji predstavlja organ Vlade Srbije.

O tekstu pravilnika, odnosno o tome u kojoj meri su usvojene naše preporuke, Medijska koalicija će se izjasniti kada dokument bude usvojen i objavljen.

Beograd-Novi Sad-Niš-Kragujevac, 12. mart 2019

Nezavisno udruženje novinara Srbije
Nezavisno društvo novinara Vojvodine
Asocijacija nezavisnih elektronskih medija
Poslovno udruženje Lokal pres
Asocijacija onlajn medija

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

PROJEKTI

JAVNI POZIVI/KONKURSI

Aktuelni javni pozivi i konkursi za sufinasiranje medijskih sadržaja novinarske i medijske nagrade…

DETALJI O PROJEKTU
MLADI

PU Lokal pres u partnerstvu sa MDI, KOMS i Novim magazinom sprovodi projekat pod nazovom MLADI, Cilj projekta je podška građanskom aktivizmu mladih jačanjem njihovog medijskog prisustva. Ideja projakta je da osposobi mlade ljude znanjem i alatima potrebnim za zastupanje njihovih interesa u medijskoj sferi, senzibilizacija i motivisanje medija da integrišu mlade I teme od […]

DETALJI O PROJEKTU
Abeceda u zagovaranju za medije i mlade

PU Lokal pres u periodu od 14. aprila 2019. do 31. oktobra 2019. godine sprovodi projekat pod nazovom “Abeceda u zagovaranju za medije i mlade”. Opšti cilj projekta “Abeceda u zagovaranju za medije i mlade” je jačanje demokratskog društva u Srbiji , utemeljenog na kulturi učešća građana u političkom procesu i doslednoj demokratskoj praksi. Specifični […]

DETALJI O PROJEKTU